Актьорът Боян Арсов чете моето стихотворение "Целуна ме през маската"

"Остави на мира сърцето ми!"

сряда, 11 октомври 2017 г.

Невероятната история на Александър/Спас

















Невероятната история – като от филм – на интернет измамника Александър Николoв/Спас Василев отново ще ни накара да прегледаме листите с приятелите си в социалните мрежи. Наскоро, по друг повод, писах коментар за филма на Антъни Мингела от 1999 г. “Талантливият мистър Рипли”. Действието се развива през 50-те години на миналия век в Италия. Том Рипли е изкушен да стане Дики и да заживее луксозния му начин на живот. А днес необятният свят на интернет и социалните мрежи предлага много повече изкушения. И не случайно някои потребители взимат чужда самоличност и се представят за друг. За да се опитат да заживеят неговия живот... Но чуждата кожа често се оказва тясна. Според мен живият живот е най-големият сценарист, най-непредвидимият писател. Това, което той може да ни поднесе като история, трудно може да хрумне на никого. Погледнете към приятелите си в интернет. Талантливият мистър Рипли може да дебне зад някоя чаша с уиски.
И точно такъв се оказа случаят с Александър Николов / Спас Василев. Той все още седи в списъка ми с приятели, нарочно не го махнах тези дни, някой го “разприятелиха” или блокираха. А виждам, че с него имаме  96 общи приятели – известни българи.  Сега сигурно ще се появят коментари, че фейсбук е виновен и позволява създаването на фейк профили. Но този профил не е без снимка, сторилайна тече активно, потребителят живее – или е живеел до скоро де – жив живот, пише статии за уважавани сайтове, включва се по медии... Предава от мястото на събитието, коментира... Оставям настрана продажбата на евтини самолетни билети. И никой не се е усъмнил 5 години кой е всъщност този човек!
Допреди няколко години не добавях за приятел във фейсбук някой, чийто очи не съм виждал в реален, жив разговор. После си казах, че трябва да бъда по-доверчив към хората, а и работата ми изисква активна онлайн комуникация. И започнах да приемам по-лесно покани за приятелство. Но все пак гледам снимки, активност, коментари, лични истории в таймлайна. И въпреки това съм приел – не помня кога – Александър Николов за приятел. Профилът му няма никакви индикации за нереалност.
Но не ни е виновен фейсбук. Не може производителите на кухненски ножове да са виновни за убийство с нож, например. Кухненските ножове са, за да режем хляб, месо, зеленчуци. Така и фейсбук не е виновен. Виновни са тези, които злоупотребяват с доверието ни. Сега няма да седна и да трия наред непознати лица в профила ми. Не искам да се вманиачавам.  Но безпрецедентаната за България интернет измама на Александър / Спас показва рисковете на лесното доверяване.
Погледнете към приятелите си във фейсбук. Нищо чудно талантливият мистър Рипли да дебне зад някоя снимка, на която държи чаша с уиски или си прави селфи на екзотичен плаж.



Новата песен на Бойко и Деян Неделчеви по мой текст - "Безпокой"

Ти винаги ще си в ❤️-то ми, мила моя...

"Ти си синьото в очите ми"

двама: True Love

"Father", една съвременна приказка

I Lost My Heart in London

My name is Ivo

A Dog's Heart - movie trailer

Официалният трейлър на романа OMG