Актьорът Боян Арсов чете моето стихотворение "Целуна ме през маската"
"Остави на мира сърцето ми!"
сряда, 20 юни 2012 г.
МореТо
Вълна подир вълната тича.
Пристанище, затворено за мен.
Разтворил книгата, чета и сричам.
И вятърът не може да ме вземе в плен.
От пясъчните локви на морето
извира свежа, ранна синева.
А малко гларусче - неуко, клетото,
се блъсна в мене през нощта.
Не се боя от сочните медузи,
от раците, от залезите стари.
Щом бялата си тениска изхлузих,
морето ме посрещна със фанфари.
Морето ме загърна с балдахин,
погали ме със пръски по лицето.
Не се почувствах като незаконен син -
заспах край моя нов баща - морето.
На сутринта - все още гол и сам,
надигнах се от пясъчните дюни.
От голотата ми не ме е срам.
Морето ме очаква всеки юни.
вторник, 12 юни 2012 г.
След 100 години самота
Ти не знаеш,
че през всичките тези години
няма ден,
в който да не съм мислил за теб.
За езерните ти очи,
за карамеления вкус на устните,
за аромата на шампоан в косите ти,
за теб.
Ти не знаеш
как не вярвах в любовта след раздялата
и че когато четях Маркес,
мислех, че си измисля Анхела и Баярдо Сан Роман.
Че не е възможно да има любов,
без да има двама.
Че раздялата ще ме изпрати
в прегръдките на друга любов.
Ти не знаеш
колко е самотно вечер.
Колко празно е в хола,
докато с кучето гледаме филми.
Tи не знаеш, че сърцето ми спря,
когато те срещнах пред Dominion Theatre,
че ми стана лошо
и щях да припадна насред Лондон.
Ти не знаеш как всеки ден живея
сякаш още си до мен.
И си внушавам, че се обичаме,
но всяка нощ заспивам сам.
"Ти не знаеш, aз също не знам.
Но води ме, води ме натам"...
петък, 8 юни 2012 г.
Ода за сливиците ми
Горят.
Сливиците ми горят.
Горят като пещта на пекарната,
в която в събота сутрин
си купувам закуска.
Горят.
Сливиците ми ухаят
на прясно изпечени кроасани,
на вита баница,
на ябълков щрудел.
Горят.
Сливиците ми горят
като ютията, с която вчера изгладих
седемнадесет ризи.
Горят.
Сливиците ми ухаят
на "Ленор" и други омекотители...
Горят.
Сливиците ми горят като огъня,
който накладох миналото лято,
за да изгоря всички неизпратени до теб писма.
Горят.
Сливиците ми ухаят на бели листа
и на прясно мастило.
Сливиците ме болят толкова силно,
че не ми се говори по телефона.
Може да помълчим на слушалката -
ще ти разбера всичко.
Защо трябваше да се разболея
в най-горещия ден на годината?!
понеделник, 28 май 2012 г.
Why
[Защо ме уби
в онази петъчна безлунна нощ?]
Лежах без дъх в легло от рози,
които бяха се хербаризирали отдавна.
Чаршафите, които бях постлал за нас,
смениха своето небесносиньо с кърваво.
[Защо ме уби в онази
петъчна безлунна нощ?]
Прободе ме в сърцето sms,
изпратен точно докато заспивах.
Над спалнята ми нямаше таван –
на облак седнал, хилеше се ангел.
[Защо ме уби в онази петъчна
безлунна нощ?]
Не можех да дишам, не можех да мисля.
Не бях аз това, което остана след теб.
Не вдигнах ръка, за да спра острието,
не знаех, че утре без мен ще живееш.
[Защо ме уби в онази петъчна безлунна
нощ?]
“Защо” се оказа излишен въпрос,
издъхнах, без да те прегърна.
Не беше нужно да викат полиция –
в леглото няма улики за тебе.
[Защо ме уби в онази петъчна безлунна нощ?]
Сега аз съм призракът, който те търси.
Аз съм духът, дето броди из хола ти.
Аз съм и сянката, затъмнила прозорците.
Аз съм това, в което превърна ме.
Защо?
четвъртък, 24 май 2012 г.
вторник, 22 май 2012 г.
Обичах
Обичах те сред цветните къщи на остров Бурано
и заедно с гълъбите на площад Сан Марко във Венеция.
Обичах те в тълпата на Курфюрстендам в Берлин
и в малките улички до лондонския Тауър Бридж.
Обичах те по поречието на Дунав във Виена.
И после, като влезе в двореца Белведере.
Обичах те, когато се качи за първи път на Лондон Ай
и когато забрави чадъра си в едно кафене на Ковънт Гардън.
Обичах те на водното колело в София
и когато самолетът от Лондон кацна в Бургас.
Обичах те в кухнята, в спалнята, в хола.
Обичах те, когато си взимаше душ.
Обичах те.
Обичах т.
Обичах ..
Обича. ..
Обич.. ..
Оби... ..
Об.... ..
О..... ..
...... ..
Ако искаш,
попълни многоточието.
неделя, 20 май 2012 г.
OMG
Intro
Když tma odejde a přijde ráno, na tváři Země zůstávají hrozné jizvy.
Protože ve tmě se dějí strašné věci.
Příšerně strašné.
Až to není k vyprávění.
Kapitola první
MRAKY NAD SLUNEČNÍM MĚSTEM
........
Okrajová čtvrť Slunečního Města spala klidným spánkem, jen v domě, který se nacházel na úpatí hory, se svítilo.
Černý stín prošel oknem domu. Muž oblečený celý v černém rychle zapisoval něco do svého notýsku. Jackův štěkot ho vylekal, muž rychle schoval notýsek do vnitřní kapsy kabátu, zahalil se do něj jako kouzelník a luskl prsty. Ze tmy v pokoji vyplula truhla, muž nadzvedl víko a nasoukal se do ní, jako by to byla úplné normální věc. Když shon v domě ustal, úplněk osvítil místnost a Petr, který už doběhl k domu, viděl, že je dům úplně prázdný.
Pes kňučel přede dveřmi a jako by čekal, že mu někdo otevře. Petr ho zavolal, obešli spolu dům a chlapec nakoukl i zadním oknem – ale i tento pokoj byl prázdný, tak prázdný, že měsíční svit mu dovoloval vidět pavučiny kolem lampy na stropě.
Petr a Jack se vrátili ke vchodovým dveřím a chlapec se rozhodl pro každý případ zaklepat. Nevěděl, co tady hledá, proč přišel až na okraj města uprostřed noci, nesnažil se pochopit, zda ho sem přivedl pes, anebo zda slyšel nějaký šepot, jako by ho volala sama noc.
Chlapec sebral odvahu a zaklepal na dveře.
Dveře se samy otevřely ještě během prvního zaklepání.
Pes nastražil uši a začal vrčet. Petr se ho pokusil uklidnit, ale nepodařilo se mu to. Jack byl stále nervóznější a jako by na něco v temnotě číhal a chystal se na to vrhnout.
Vevnitř ale nikdo nebyl. Petr se o tom přesvědčil, když překročil práh a udělal rychlou obhlídku pokoje, a pak prohlédl i ostatní dvě místnosti. Ale neměl se proč tak rozhlížet, protože vevnitř opravdu nic nebylo – ani nábytek, ani oblečení, ani seschlý ohryzek jablka na podlaze kuchyně… Nic. Žádné stopy po lidské přítomnosti.
I přes to dalmatin nepřestával vrčet a připravoval se vrhnout na něco neviditelného, co viděl nebo cítil jen on sám, a byl připraven se s tím poprat, ochránit Petra, pokud by to bylo nutné…
Petr se nechystal tuto noc poprat s temnotou domu ani nebyl naladěn na dobrodružství, ale pořád nemohl najít žádné rozumné vysvětlení, co ho sem přivedlo.
V tom uviděl v koutě kuchyně truhlu – jedinou věc v prázdném domě.
Truhla vypadala hodně staře, měla otlučené hrany. Chlapec se přiblížil a chtěl nadzvednout víko. Pes zavrčel tak výhružně, že se Petr zastavil a okřikl ho – co tak strašného může být v nějaké staré truhle… Pes jako by zešílel. Jeho hluboké zavrčení mohlo vylekat kohokoli, ale ne statečného Petra, který sám sobě někdy říkal Petr Pan a snil o bitvách s piráty a o nebezpečných dobrodružstvích.
Petr nadzvedl víko truhly.
Truhla jako by chlapce pohltila – spolkla ho tak rychle, že pes, který byl připraven roztrhat zuby každého nepřítele, se vylekal, zakňučel a utíkal pryč dveřmi – zpátky do klidné letní noci ve Slunečním Městě.
сряда, 16 май 2012 г.
Край извора умирам аз от жажда
Край извора умирам аз от жажда.
Смокинята не искаше да ражда,
за райски ябълки май беше късно,
а нямаше и как да си откъсна...
Край извора умирам аз от жажда.
И там се молих не веднъж и дважди
за глътка от водата чудодейна,
но извора завардил беше змеят.
Край извора умирам аз от жажда.
Водата бе за жадните миража.
Опитвах се шест дни да оцелея.
но снощи бавно-бавно влязох в нея.
Водата ме целуна и завлече,
във водна риза нежно ме облече.
Доплувах до крайизворните храсти...
И после съм изпаднал във несвяст.
За нея важен беше змеят.
За него аз съм бил трофея.
Не беше нужно злото да подклаждам.
Край извора умирах аз от жажда.
неделя, 13 май 2012 г.
Back to Berlin
Отидох на Биркенщрасе
три дена преди да си отидеш.
Предпочете да живееш
без мен в друг град.
Въпреки многото снимки,
които направих за теб.
Въпреки че тротоарът пред ресторант “Османия”
помни стъпките ти.
Въпреки часовника на Потсдамер платц,
който спря заради нас.
Но аз не намразих Берлин.
Не са ми виновни
липите по Унтер ден Линден,
нито Бранденбургската врата,
нито кулата на Александер платц.
Сам съм си виновен.
Понеже позволих да ме нарани една снимка
от метростанцията на Биркеншрасе.
И то снимка,
на която теб те няма.
Но какъв е смисълът
да се завърна сам в Берлин?
сряда, 9 май 2012 г.
Абонамент за:
Публикации (Atom)